Mesaj kutuma düşen bir yazıda insan enflasyonundan söz edilmişti. Bizler de enflasyona maruz kalıyormuşuz . Zira neticede elle tutulur gözle görülür mühim bir değerdir "insanlık" denilen mefhum. Acaba bildiğimiz enflasyonların dışında kalan insan enflasyonununun da oranlarıyla oynuyor mudur birileri? Aslında Lidyalılar dan günümüze uzanan metanin serüvenindeki handikaplar bizi heyacanlandir. İşte burada rakamlar, hakkettikleri yere geldiklerini zannederler. Bazen de hiçbirimizi ilgilendirmez enflasyon çünkü biz en elzem ihtiyacımız olan ekmeği dolar ile almiyoruzdur .Mesaj kutuma düşen bir yazıda insan enflasyonundan söz edilmişti. Bizler de enflasyona maruz kalıyormuşuz . Zira neticede elle tutulur gözle görülür mühim bir değerdir "insanlık" denilen mefhum. Acaba bildiğimiz enflasyonların dışında kalan insan enflasyonununun da oranlarıyla oynuyor mudur birileri? Aslında Lidyalılar dan günümüze uzanan metanin serüvenindeki handikaplar bizi heyacanlandir. İşte burada rakamlar, hakkettikleri yere geldiklerini zannederler. Bazen de hiçbirimizi ilgilendirmez enflasyon çünkü biz en elzem ihtiyacımız olan ekmeği dolar ile almiyoruzdur . Ansiklopedik bilgiden olağanca uzak olan bu malumat bizi fazlasıyla rahatlatır. Kısa dönemde istenen sakinlik yüzdelerle sağlanır.
İnsanın değer kaybetmesine gelince durum aslında şöyle başlamıştır. İç piyasada oluşan insan açığını kapatmak için yoğun çalışma başlar. Raporlar çıkar. Piyasaya kazandırılan farklı çeşitlilikteki bu kimseler piyasanın ihtiyaçlarına cevap veremez. Hal böyle olunca piyasa yeniden yeniden beslenir. Ve artık nitelik zayıflar . Piyasanın ihtiyaçlarını karşılayamayan birtakım boş insanlar oluşmuştur. Ansiklopedik bilgiden olağanca uzak olan bu malumat bizi fazlasıyla rahatlatır. Kısa dönemde istenen sakinlik yüzdelerle sağlanır.
İnsanın değer kaybetmesine gelince durum aslında şöyle başlamıştır. İç piyasada oluşan insan açığını kapatmak için yoğun çalışma başlar. Raporlar çıkar. Piyasaya kazandırılan farklı çeşitlilikteki bu kimseler piyasanın ihtiyaçlarına cevap veremez. Hal böyle olunca piyasa yeniden yeniden beslenir. Ve artık nitelik zayıflar . Piyasanın ihtiyaçlarını karşılayamayan birtakım boş insanlar oluşmuştur.
Yarına kalan yarım ekmeğe benzeyen yazı burda bitti belki ...
Burcu BATMAZ
(Cızırtılı defter)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
tavsiyeleriniz benim için çok önemli ☺️ şimdiden teşekkürler...