29 Ekim 2020 Perşembe

Nerde o eski ramazanlar

 


Özellikle biz kadınların dikkatini çeker düzenleyici ürünler..Mutfak düzenleyici raflar, ayakkabı duzenleyiciler, kitap düzenleyici bloklar, küçük eşya kutuları çoğu zaman hızlı iş bitiricilerden olmuşlardır . 
Kurtarıcı parçalardır bunlar.
Mesela çok iyi bir düzenleyici iseniz çok eşyanız olduğunu çaktırmayabilirsiniz . Tabiki öncelikle kendinize..
Büyük oyuncak kutuları, çekmece şeklinde oluşu yapanın atasına rahmet .. Çok güzel hareket...
Hal böyleyken geçen gün kendimi yüksek katlı binaları eleştirdiğim bir mecliste buldum . Meclisteki herkes beni destekliyordu ..
Hepimizin hemfikir olduğu bir akşamdan bize ne kalır ? diye düşünmeseydim vicdanım iyice uykumu kaçıracaktı. 
Nerde o akşamlar , nerde o eski Osmanlı sokakları, nerde o eski saygı, hürmet ..
Evet bu sorunun cevabını en iyi bilenlerdendim . 
Nerde biliyor musunuz? Sorunun içinde . 
Yani "eskide" . Ona bakıp üzülmeye gerek yok çünkü biz bugünü yaşıyoruz .
Bugünü sekillendiremezsek doğru düzgün bir tarih de armağan edemeyiz geleceğe .
Gelelim apartmanlar , gökdelenler meselesine ...
Çekmeceler, kullanacağımız materyalleri 
nasıl da düzenli ve ulaşılabilir hale getiriyor.
İşte bence iyiki apartmanlar var .
Çünkü dünyayı büyük bir eve benzetecek olursak , bu evde birçok eşya var ve darmadağınık ..
Çoğu insanlardan oluşan bu insan topluluğu hem birbirine yakın olmalı, hem düzenli durmalı . Çok yer kaplamamalı.
Bence gökdelenler bu devasa çekmecelere örnek .
Ve apartmalar büyük bir şifonyer..
Ara ara renkleri değişebilen birer araç ...
Nerde bugünler...

22 Ekim 2020 Perşembe

Dokuzunu yer, birini bırakır..



İdrakine sığan bir olay olmuştu. Meta olarak parayı çok iyi bilirdi. Buna da şükürdü. Bilmeliydi ki bu fazlasıyla eğlenceli bir oyundu . Risk yoktu . Denenme vardı . Ve verilen söz vardı. Verin Ben size daha çok vereyim . Verin malınız zarara uğramasın. Kendi rızasıyla verenin malı, ondan bela ile alınmaz . 

  İdrakinin; yalnız parayı degil, hasta uyanacagi birçok sabahı, sağlamca uyanmasını da anlamasını istiyordu .. 

  Bilmek isterim ki kaç güzel alışkanlık, verme azminin naifliginden ve kararlılığından; merhametin eliyle onda sabit tutulmuştur . Bilmek isterim ..

Arkadaşı ona hayrandı.. Bu dinlediği en güzel infak hikayesiydi ..

Ver ki bulasın .. ver ki bulanmayasın ..

Çamura , boş davalara, renklere ...

Vermek kararı ile yeni başbaşa kalmışken, nasiplendiği şeyler onu daha çok vermeye itiyordu .. Yüzdeli vermek; de ne hoştu ..

Ama bazı hesap makinalarını zorluyordu, bu  veriş ..

Mesela tebessümünün de yüzde bilmem kaçını vermeliydi .

Kanını begeniyorsa,  onun da bilmem kaç milimini vermeliydi..

Ben bilmem gücünden de ne kadar vermeli insan ..

Emaneti korumak için kaç dakikasını her gün yürümeye vermeli..

Gözünün bir kısmını güneşe  vermeli , diğer kısmı ile yetimlere göz gezdirsin, kalan kısmı da yiyeceği kepek ve su karışımını tutmaya yetsin .. Yeter de artardı da zaten nefse . 

Elini de ver, kolunu da kaptır bu yolda.

Zamanını ver, değiştiremeyeceğin tek mefhum; yaşlılıktır. Sebep yeterli ki sen gücünden, hatırlamandan da ver ki hatırlanasın.  Bundan su gibi geçen 40 yıl sonra hatırlasan da kısa bir an , seni uzun bir hatıraya götürmeyecek . Not alsan da unutacaksın yapacağın iyiliği...

Bugün var...

Bugün ver...

15 Ekim 2020 Perşembe

Herkesi kendin gibi belleme(!)


 Verilen nasihatler bu yönde olunca biz de nasihatlerin tecrübe koktuğu gerçeği ile korkuyoruz. 

 Herkesi kendin gibi zannetmezsem ne olur problemini çözelim şimdi ..

Genelde bu nasihati veren kişiler hem kendisinin hem de karşısındakinin iyi niyetli olduğu kanıksamasıyla bunu söyler . Teyze iyi torun da iyi, ya başkası nasıl ?

 Ve genelde kendini değerlendirmeye tâbi tutan 'kendiler' özünü kötü göremez .

"x" bu durumda pozitif .

" y " baskasi . Ve negatif . Yani kötü .

Devam edelim işleme . x ile y' çarparak karşılaşmaya maruz bırakırsak . Negatif taraf pozitivi de negatife çevirir .

Velhasıl kelam bu işlemin sağlaması da bunu doğrular .

Yani deniliyor ki 'genelde sen iyisindir, iyi sözlüsündür, güzel bakarsın , fikrin naiftir; fakat başkası kötü niyetlidir, çıkar peşinde koşar .' 

Dostlar bence halkların icindeki 'pozitif özleri' bu nasihat tahrip etmiş ...

Toplumun içinde başka "sen" yok mu? 

Bu fikre sahip birçok insan olduğu kanaatindeyim .. Ama bu insanların aralarimıza serpişmeme ihtimali beni filozof eyler.


Herkesi kendin gibi bil.  Kendine kötü demek dile kolay düşmez . Hâl böyle olunca sen iyisindir.  Herkes de iyidir .Sen öyle bil kötü birine de güzel bak iyileşsin .

İlaç ol sinelere ...

... hüsn-ü zan ederim

  (merhametten ümit kesmeden)

  hüsn-ü hatime beklerim ...


8 Ekim 2020 Perşembe

Hava kötü! Hava güzel!


Bugün hava kötüydü desem şairler bana kizar...  Suyun toprakla buluştuğu ânâ kötü demek iznini kimden aldık. 

Güneş güzeldi de yağmur kötü müydü?
Aklımdaki güzellik ölçütünü bilmek isterim.
Bilmek isterim nedendir su mavi ağaç yeşil..
Kuşlar cıvıl .. nedendir kuşlar cıvıl? 
O ses mi turnosol kağıdım idi? 
Cıvıldaşma sesleri güzelliği haber veriyordu .. belki ..
Hmmm yaşamak çok güzel ...
Havaya kötü dediğimde de soluğumu yüreğime çekiyorum..
Güzel dediğimde de içim neşeyle doluyor..
  Bir konuda anlaşayim kendimle..
Bakınca muhabbetle her neyse , rengine renk geliyor.. canına can.. ve yanına ben.. varlığı nesnenin, varlığım ile anlamlaniyor ..
Aklımı kullandığım anlarda ...
İsmet Özel in de yaşamak umrunda ..
Benim de yaşamak hâlâ son derece umrumdadir ..
Çünkü nefes aldıkça sesimizi yükselterek 
söylemeye değecek kelamlar var yaşadığımız bu yer kabuğunda ...




Korkunun Aynadaki Aksi

  Serin gecenin fecriyle uyanan muallim Suyla olan ilişkisini nihayete erdirip Okumaya dalar. Okutmak; okumakla başlarmışçasına iştiyakla eğ...