24 Eylül 2020 Perşembe

Başkası değilsin ...


    

Bizler kendini yargılama kabiliyetini elinde bulunduran insanlarız . Bundan sebep de ara ara başkalarını da yargılamayı canımız çeker . Can bu ya ... Çeker işte ...

   Yargılamak güzeldir ... Çünkü yargılamak hüküm giydirmeyi gerektirir.

Ruhumuza uflenmis olan sadakat buna engel olmalı aslında .

Sadık olmak verilen emre bağlı kalmak ..

Bizi güzelleştirecek huylara sarılmak ..

Söz veriyorum kendime ..

İnsanları önyargı metoduyla da yargilamayacagim .

Başka usullerle de yargılamayacağim ..

Hayatımın bir döneminde çok istersem bu işi bunun için tahsis edilmiş meslekleri araştıracağım .. söz veriyorumm..

Boynunun her yerine dövme  yaptıran kızın ailesinden biri, benim ailemden biri değildi.

Çünkü herkes biricikti .. Bir taneydi ve onun ailesinde yer alıyordu ...

Hırsızlik yaparak kar yaptığını sanan adamın karşılaştığı hocalar da benim hocalarım değildi ..

Nerden bikebilirim ki o benim sartlarimda dünyaya gözünü açsaydı benden daha güzel olmayacaktı ...

Hangi malumat bana bunu bildirir bilmek isterim ...

Ve söz mü söz ...

17 Eylül 2020 Perşembe

Gör

 


Şükret de gör.
Sev de gör.
Bak da gör.
Tut da gör.
İnan da gör.
Oku da gör.
Zaman ayır da gör.
Yap da gör.
İşle de gör.
Yaz da gör.
Oku da gör.
Tefekkür et de gör.
Sakinleş de gör.
Amel et de gör.
Ver de gör.
At da gör.
Konuş da gör.
Git de gör. 
Yanlış yap da gör.
Farket de gör.
Uğraş da gör 
Temizle de gör.
Ayıkla da gör.
Ol da gör.
Olma da gör.
Sat da gör.
Et de gör.
Al da gör.
Gel de gör.
Otur da gör.
Yürü de gör.
Yat da gör.
Düzenle de gör.
İstifle de gör.
Yakalan da gör.
Sür de gör.
Bin de gör.
Ayak ucuna bak da gör.
Başını kaldır da gör.
Baş kaldır da gör.
Mimiklerine hakim ol da gör.
Yaralama da gör.
Uyu da gör.
Gez de gör.
Sohbet et de gör.
Sesi duy da gör.
Güzele güzel bak da gör.
Sabret de gör.
Sıddık ol da gör.
Nefes al da gör.
Nefes alama da gör.
Söyle de gör.
Yaşa da gör.
Kazan da gör.
Kaybet gör.
Al da gör.
Kışta gör.
Aklet de gör. 
Kendini tut da gör.
Dokun da gör.
İzle de gör.
Boya da gör.
Kelimeleri bük de gör.
İyiki diyip dur da gör.
Yap da gör.
Anahtarı unutma da gör.
Diz de gör.
Diz çöküp gör.
Dik dur da gör.
Aç da gör.
Koş da gör.
Sessiz ol da gör.
Duyar kas da gör.
Tanış da gör.
Dezenfekte  ol da gör.
Saklan da gör.
Kabul et de gör.
Etme de gör.
Yazma da gör.
Bul da gör.
Bulama da gör .
Sor da gör.
Çöz de gör.
Sabırlı ol da gör .

En nihayet şunu demek isterim ..
İyiki şiirler var . Kıl da gör...


10 Eylül 2020 Perşembe

Hatay'da gidilecek yerler serisi (1) Habib-i Neccar Sosyal Tesisler


 Hatay'ın Güzide yerlerinden biri olan sosyal tesisleri neden bu kadar fazla seviyoruz?

 Acaba Yasin süresinde anlatılan o kıymetli olayın bu yerde geçmiş olmasından mı? Yoksa Habib-i Neccar hazretlerinin hayvanlarını otlatırken baktığı manzaraya o açıdan bakmak mı bizi eğleştiriyor?

Belediye otobüslerinden 119 numara; 15-20 dakikada sizi merkezden tesislere ulaştırabiliyor. Akbil bugün 3 TL . Yol üzerindeki müze otel ve arkeoloji müzesi ağzımızın suyunu akıtıyor. Yere daha bir dikkatli basıyoruz bu alanlarda .

Yol üzerinde telefonunuzla ilgilenmez iseniz ilk mağara kilisesi olan ve 'hristiyan' kelimesinin ilk kez kullanıldığı  St. Pierre  Kilisesi' ni gözünüzle videoya alabilirsiniz.

Hristiyanlık için önemli bir değer olan bu mabet; gezginlerin de es geçemeyeceği kadar tarihi bir yer . 

İnançlar asırlar boyu yaşadı. Eşref- i mahlukat her zaman özünü arama gayretini güttü. Bu sebepten bu yerler beni çok cezbeder . Tarihi dönüm noktaları.

Kilise kadar eski havasına ve konforuna dokunulmayan asırlanmış mahallelerdeki çocuk sesleri de duyulmaya değer. 

Biraz daha yokuş çıkınca işte Sosyal Tesisler' e ulaştınız demektir . Ayrıca bu alana kadar yolun olması çok fazla şükür isteyen bir gelişme . 

Bu işletmenin tostuna ve manzarasına doyamayacağınıza garanti verebilirim. 



Tesis yaz kış  gelinmeye müsait . Büyük bir cam balkona sahip olan işletme yazın camları açıyor ve manzaraya engelsiz bakmanıza olanak sağlıyor. Fiyatlar oldukça mâkul. 

Bu tesis size göre değil mi ? Pekâlâ o zaman size bağdaş kurabileceğiniz sıcacık bir mekan adresi vereceğim . 

Tesisin önündeki yoldan karşıya geçince sizi yukarıdan kamelyalar selamlayacak .  Tamamen ücretsiz erişebileceğiniz bu yapılar da Hatay' ı kuş bakışı seyredebileceğiniz şekilde ayarlanmış .

Fakat toplumun kanayan yarası olan duyar kasmamak burda da kendini gösteriyor. Hele ki konu çevre olunca duyarlı olmak epey zorlaşıyor. İnanın bundan 2 yıl kadar önce piknik yapanlar da bugün sabah piknik yapanlar da çöplerini oraya bırakmışlar.

Şunun da farkındayım ki bu yere çöp atan insanlar estetik zevke sahip vatandaşlar. Çünkü manzara eşliğinde çay içmenin farkını tadabilmiş kişiler buraya çıkabilirler.



Bence sıkıntı küçüklüğümüzde yatıyor. 2 gündür söndürülemeyen orman yangınının dahi görüldüğü bu yere göz göre göre çöp atmamız bundan . Biz küçükken okulda mıntıka temizliği yaptığımız esnada deneyimledigim yaşanmışlık bana çok şey öğretti. Her çöpü yerden kaldırmak için biri egiliyordu . 

- Esra yere çöp atmazsak daha az yoruluruz değil mi? 

Çok uzattım konuyu. arkadaşlar bu Sosyal tesisleri gidin Hatay' ı seyredin. bu kocaman şehri panoramik olarak seyredebileceğiniz e sevinerek dertlerinizin aslında ne kadar küçük olduğunu tefekkür edin. Çevreyi kirletenleri de fazla kafaya takmaya değmez Çünkü daha kötüsü de var bu yerkabuğunda; zihinleri kirletenler...

Zihinlerdeki çöpleri toplamak yerdekilere nazaran oldukça zordur ... 




3 Eylül 2020 Perşembe

Sükunetle bağırmak !


Mavi belediye otobüsünde gencecik birinin kulağındaki kulaklık vazifesini icra ededurmuşken otobüse düşünen bir adam bindi.
Kulaklığın dışına sızan seste durmak mümkün değilken bu genç bu sesin kaç katına maruz kalıyordu. .
Bazı kulaklıklar içimizde bağıran bir takım sesleri susturmaya çalışırlar. Her ortamda kulaklıkla olmayacağımız lan sebep bu kez markalar devreye girer . Markalar içimizde bağıran o sesi susturur ve kendi ideolojisini konuşturur belki bize içinden gelen o ses seni yakar belki kul eder fakat ben seni belki cool ederim. Her yere pekala markalarla girilebilir. Kabir istisna. Kabire markasız bir tekstil ürünü ile
gireriz. Hiçbir zaman moda ile anılmayan modası geçmeyecek tekstil ürünü.  
Kendi ahlak markamızla oraya girebilirsek
yüzümüz gülebilir. Beyaz renkli bu kumaşlı olan yaşantılardan çok kez bahsetmemiz gerekir. Böylelikle kirlenmez o beyaz kumaş.  Adını andıkça temizlenen bir kumaştır sanırım kefen bezi. Yaşarken adını andıkça kirlerden arınan...
  Herkes susunca sesimiz çok çıkar. Yine fısıldarken de sesimiz çok çıkar sayılır. Çünkü fıstığım derken aynı zamanda dikkat çekeriz. Fısıldamak bir hitap şeklidir. Bazen sesinizi kısın. Bazen de herkes uyuduğunda konuşun;ama  herkesle değil.  Ama uyurgezer gibi de değil. Sesiniz kalabalığın arasına karışmasın.
 Bazen sizde susun, içinizdeki ses kendini ifade etsin. Size en az sizin kadar konuşmaya hakkı olan bu ses sizi çıkar sokaklara götürecek . Birbirine çıkan sokaklara ve o ses sizin içinizde oluşundan çok memnun. Kainatın sesi de en yakın arkadaşları.
Birbirini tanımadan ya da tanıyarak selamlaşan iki insanın sesi de onun kardeşi. İşte varın siz bulun bu sesi. 

 

Korkunun Aynadaki Aksi

  Serin gecenin fecriyle uyanan muallim Suyla olan ilişkisini nihayete erdirip Okumaya dalar. Okutmak; okumakla başlarmışçasına iştiyakla eğ...