10 Eylül 2020 Perşembe

Hatay'da gidilecek yerler serisi (1) Habib-i Neccar Sosyal Tesisler


 Hatay'ın Güzide yerlerinden biri olan sosyal tesisleri neden bu kadar fazla seviyoruz?

 Acaba Yasin süresinde anlatılan o kıymetli olayın bu yerde geçmiş olmasından mı? Yoksa Habib-i Neccar hazretlerinin hayvanlarını otlatırken baktığı manzaraya o açıdan bakmak mı bizi eğleştiriyor?

Belediye otobüslerinden 119 numara; 15-20 dakikada sizi merkezden tesislere ulaştırabiliyor. Akbil bugün 3 TL . Yol üzerindeki müze otel ve arkeoloji müzesi ağzımızın suyunu akıtıyor. Yere daha bir dikkatli basıyoruz bu alanlarda .

Yol üzerinde telefonunuzla ilgilenmez iseniz ilk mağara kilisesi olan ve 'hristiyan' kelimesinin ilk kez kullanıldığı  St. Pierre  Kilisesi' ni gözünüzle videoya alabilirsiniz.

Hristiyanlık için önemli bir değer olan bu mabet; gezginlerin de es geçemeyeceği kadar tarihi bir yer . 

İnançlar asırlar boyu yaşadı. Eşref- i mahlukat her zaman özünü arama gayretini güttü. Bu sebepten bu yerler beni çok cezbeder . Tarihi dönüm noktaları.

Kilise kadar eski havasına ve konforuna dokunulmayan asırlanmış mahallelerdeki çocuk sesleri de duyulmaya değer. 

Biraz daha yokuş çıkınca işte Sosyal Tesisler' e ulaştınız demektir . Ayrıca bu alana kadar yolun olması çok fazla şükür isteyen bir gelişme . 

Bu işletmenin tostuna ve manzarasına doyamayacağınıza garanti verebilirim. 



Tesis yaz kış  gelinmeye müsait . Büyük bir cam balkona sahip olan işletme yazın camları açıyor ve manzaraya engelsiz bakmanıza olanak sağlıyor. Fiyatlar oldukça mâkul. 

Bu tesis size göre değil mi ? Pekâlâ o zaman size bağdaş kurabileceğiniz sıcacık bir mekan adresi vereceğim . 

Tesisin önündeki yoldan karşıya geçince sizi yukarıdan kamelyalar selamlayacak .  Tamamen ücretsiz erişebileceğiniz bu yapılar da Hatay' ı kuş bakışı seyredebileceğiniz şekilde ayarlanmış .

Fakat toplumun kanayan yarası olan duyar kasmamak burda da kendini gösteriyor. Hele ki konu çevre olunca duyarlı olmak epey zorlaşıyor. İnanın bundan 2 yıl kadar önce piknik yapanlar da bugün sabah piknik yapanlar da çöplerini oraya bırakmışlar.

Şunun da farkındayım ki bu yere çöp atan insanlar estetik zevke sahip vatandaşlar. Çünkü manzara eşliğinde çay içmenin farkını tadabilmiş kişiler buraya çıkabilirler.



Bence sıkıntı küçüklüğümüzde yatıyor. 2 gündür söndürülemeyen orman yangınının dahi görüldüğü bu yere göz göre göre çöp atmamız bundan . Biz küçükken okulda mıntıka temizliği yaptığımız esnada deneyimledigim yaşanmışlık bana çok şey öğretti. Her çöpü yerden kaldırmak için biri egiliyordu . 

- Esra yere çöp atmazsak daha az yoruluruz değil mi? 

Çok uzattım konuyu. arkadaşlar bu Sosyal tesisleri gidin Hatay' ı seyredin. bu kocaman şehri panoramik olarak seyredebileceğiniz e sevinerek dertlerinizin aslında ne kadar küçük olduğunu tefekkür edin. Çevreyi kirletenleri de fazla kafaya takmaya değmez Çünkü daha kötüsü de var bu yerkabuğunda; zihinleri kirletenler...

Zihinlerdeki çöpleri toplamak yerdekilere nazaran oldukça zordur ... 




2 yorum:

  1. Fotoğrafları görünce gideceği geliyor insanın. Muazzam yerler elhamdülillah 🌼😌

    YanıtlaSil

tavsiyeleriniz benim için çok önemli ☺️ şimdiden teşekkürler...

Korkunun Aynadaki Aksi

  Serin gecenin fecriyle uyanan muallim Suyla olan ilişkisini nihayete erdirip Okumaya dalar. Okutmak; okumakla başlarmışçasına iştiyakla eğ...