Sayfalar

Sayfalar

15 Ekim 2020 Perşembe

Herkesi kendin gibi belleme(!)


 Verilen nasihatler bu yönde olunca biz de nasihatlerin tecrübe koktuğu gerçeği ile korkuyoruz. 

 Herkesi kendin gibi zannetmezsem ne olur problemini çözelim şimdi ..

Genelde bu nasihati veren kişiler hem kendisinin hem de karşısındakinin iyi niyetli olduğu kanıksamasıyla bunu söyler . Teyze iyi torun da iyi, ya başkası nasıl ?

 Ve genelde kendini değerlendirmeye tâbi tutan 'kendiler' özünü kötü göremez .

"x" bu durumda pozitif .

" y " baskasi . Ve negatif . Yani kötü .

Devam edelim işleme . x ile y' çarparak karşılaşmaya maruz bırakırsak . Negatif taraf pozitivi de negatife çevirir .

Velhasıl kelam bu işlemin sağlaması da bunu doğrular .

Yani deniliyor ki 'genelde sen iyisindir, iyi sözlüsündür, güzel bakarsın , fikrin naiftir; fakat başkası kötü niyetlidir, çıkar peşinde koşar .' 

Dostlar bence halkların icindeki 'pozitif özleri' bu nasihat tahrip etmiş ...

Toplumun içinde başka "sen" yok mu? 

Bu fikre sahip birçok insan olduğu kanaatindeyim .. Ama bu insanların aralarimıza serpişmeme ihtimali beni filozof eyler.


Herkesi kendin gibi bil.  Kendine kötü demek dile kolay düşmez . Hâl böyle olunca sen iyisindir.  Herkes de iyidir .Sen öyle bil kötü birine de güzel bak iyileşsin .

İlaç ol sinelere ...

... hüsn-ü zan ederim

  (merhametten ümit kesmeden)

  hüsn-ü hatime beklerim ...


1 yorum:

  1. Güzel bakan güzel görür :)
    Hep öyle olmak ümidiyle..
    Teşekkürler ablacım 💛

    YanıtlaSil

tavsiyeleriniz benim için çok önemli ☺️ şimdiden teşekkürler...