Sayfalar
Sayfalar
29 Ekim 2020 Perşembe
Nerde o eski ramazanlar
22 Ekim 2020 Perşembe
Dokuzunu yer, birini bırakır..
İdrakinin; yalnız parayı degil, hasta uyanacagi birçok sabahı, sağlamca uyanmasını da anlamasını istiyordu ..
Bilmek isterim ki kaç güzel alışkanlık, verme azminin naifliginden ve kararlılığından; merhametin eliyle onda sabit tutulmuştur . Bilmek isterim ..
Arkadaşı ona hayrandı.. Bu dinlediği en güzel infak hikayesiydi ..
Ver ki bulasın .. ver ki bulanmayasın ..
Çamura , boş davalara, renklere ...
Vermek kararı ile yeni başbaşa kalmışken, nasiplendiği şeyler onu daha çok vermeye itiyordu .. Yüzdeli vermek; de ne hoştu ..
Ama bazı hesap makinalarını zorluyordu, bu veriş ..
Mesela tebessümünün de yüzde bilmem kaçını vermeliydi .
Kanını begeniyorsa, onun da bilmem kaç milimini vermeliydi..
Ben bilmem gücünden de ne kadar vermeli insan ..
Emaneti korumak için kaç dakikasını her gün yürümeye vermeli..
Gözünün bir kısmını güneşe vermeli , diğer kısmı ile yetimlere göz gezdirsin, kalan kısmı da yiyeceği kepek ve su karışımını tutmaya yetsin .. Yeter de artardı da zaten nefse .
Elini de ver, kolunu da kaptır bu yolda.
Zamanını ver, değiştiremeyeceğin tek mefhum; yaşlılıktır. Sebep yeterli ki sen gücünden, hatırlamandan da ver ki hatırlanasın. Bundan su gibi geçen 40 yıl sonra hatırlasan da kısa bir an , seni uzun bir hatıraya götürmeyecek . Not alsan da unutacaksın yapacağın iyiliği...
Bugün var...
Bugün ver...
15 Ekim 2020 Perşembe
Herkesi kendin gibi belleme(!)
Verilen nasihatler bu yönde olunca biz de nasihatlerin tecrübe koktuğu gerçeği ile korkuyoruz.
Herkesi kendin gibi zannetmezsem ne olur problemini çözelim şimdi ..
Genelde bu nasihati veren kişiler hem kendisinin hem de karşısındakinin iyi niyetli olduğu kanıksamasıyla bunu söyler . Teyze iyi torun da iyi, ya başkası nasıl ?
Ve genelde kendini değerlendirmeye tâbi tutan 'kendiler' özünü kötü göremez .
"x" bu durumda pozitif .
" y " baskasi . Ve negatif . Yani kötü .
Devam edelim işleme . x ile y' çarparak karşılaşmaya maruz bırakırsak . Negatif taraf pozitivi de negatife çevirir .
Velhasıl kelam bu işlemin sağlaması da bunu doğrular .
Yani deniliyor ki 'genelde sen iyisindir, iyi sözlüsündür, güzel bakarsın , fikrin naiftir; fakat başkası kötü niyetlidir, çıkar peşinde koşar .'
Dostlar bence halkların icindeki 'pozitif özleri' bu nasihat tahrip etmiş ...
Toplumun içinde başka "sen" yok mu?
Bu fikre sahip birçok insan olduğu kanaatindeyim .. Ama bu insanların aralarimıza serpişmeme ihtimali beni filozof eyler.
Herkesi kendin gibi bil. Kendine kötü demek dile kolay düşmez . Hâl böyle olunca sen iyisindir. Herkes de iyidir .Sen öyle bil kötü birine de güzel bak iyileşsin .
İlaç ol sinelere ...
... hüsn-ü zan ederim
(merhametten ümit kesmeden)
hüsn-ü hatime beklerim ...



