Sayfalar

Sayfalar

25 Mart 2021 Perşembe

Hoş gelin...


 Ve yeryüzünde yapılabilecek en güzel davranışları biz yapmış olsak. Kullukta zirveye çıksak...Namazımız, orucumuz, haccımız, kimse görmeden verdiklerimiz... İbadetlerimiz üst üste konsa arşa değse... Öyle bir teknoloji ile fiiliyatlarkmız üst üste konsa  ve bu fiiliyatlara karşı diyelim ki tonlarca ağırlığındaki rızasından bir zerre-i  miktar kadar küçücük bir rıza kapımızdan içeri evimize girecek olsa biz utancımızdan halden hale gireriz. Ama ibadetlerimiz dünyada kul olarak yapılabilir ibadetlerin en en güzeli ... Ama O'nun zerre miktarı kadar rızası bizi utandırırmış. Allah bize ibadetin zevkini tattırsın. Allah bizi sadiklardan etsin . Bir hocam heyecanla tatlı tatlı bunu anlatmıştı.

18 Mart 2021 Perşembe

Heybesiz Günler

 


Yapmak doruklardaydı

Çünkü "arş" da oradaydı.

Bir taşı diğeri ile sıkıştırmak

Kubbemsi bir edayla toplaşmak 

Birlik...

Himayesiz şehirlerde heybesizdim

Taşlıdır çağlar 

Politik bir devinimdir 

Çağlar barındırır fikri camekanları

Ve yine devirler,

Devirlerin üzerine yamanır.

Birkaç fiyonklu cümle edebilseydim,

Edebilseydim o zaman beni memur sanır

Konuşmaya memur

Sustu mu zehir 

Yaptı mı inşa

Büktü mü mihenk

Ama ben belki yine heybesizim

Gün ham mı ?

Gün oldu mu? 

Gün olmuşsa, fakat diyemeyiz 

Fakat gün oldu ..

Heybemi hızlıca alayım

Heybesiz günler peşimde 

Ben ise doruklarımla 

Yol alıyorum

Peşimi bırak heybesiz günler

Artık ben yaprak damarından 

Yürümem.

İzim kaybolmak üzere 

Kar yağmadan peşimi bırak 

Gelme dedim arkamdan, 

Bak önümde yeni bir gün var.

Nizami meşeler kaplamadan 

üzerimi, peşimi bırak ...

Burcu Batmaz

18.03.2021

(Cızırtılı defter)


4 Mart 2021 Perşembe

Zamanın Solmayan Resimleri


 Basamaktan inerken kalbimin ağırlığı;izin veriyor bir anlık ferahlamaya .
Fakat uzun sürmüyor bu ferah..
Ferahın lüzumsuz hadbilmezliği onu alıp orada bırakıyor.
Yürümeli oysaki dünya ile eş değer dönmeli
Çünkü bu dönüş etkisinden ancak hareket edenler daha az zarar ile kurtulacaklar.
Hareketsiz kalmayi yeğleyip, bunun adını da konfor koyanlar savrulacaklar. 
Ne zaman erken uyansam dünyanın benden de erken uyandığını düşünürüm. Güneşin doğmak için yaptığı hazırlıklar, benim kendime gelmem için yaptıklarımdan daha az... Onda bir teslimiyet görüyorum . Her sabah her sabah önüne gelen yeri hafiften ısıtmaya ışıtmaya hiç de üşenmeyen bir kaynak. "Kim şu domatesi kizartacak . Amann hem şimdi insanlardan laf yerim yazın ortasında. En iyisi burayı geçelim. Yani bu ayları geçelim kışın doğarım".. diye bir laf, olsa olsa insan denilen o çok hesaplı zihnin ürünüdür. Güneşin ağzından böyle bir söz işitmeyiz. İşinin ehli olmak başkadır.
  Her sabah usanmadan en güzel kızıl kıyafetlerine bürünür ve kimi zaman bir su üzerinde kimi zaman dağ başında kimi zaman da kalabalık gökdelenleri ve birazdan  kargaşaya dönüşecek olan çarşıda dış çekim için poz verir... Bazen yanına bulutları alır gerçi buna da karar veren o değildir de tabi.
Ama kıvamında olan bulut toplamından sızmaya çalışan güneş daha bir ışıltılı görünür ... Gözümüzün kamaşmasına sebeptir.
Neyse ki heyecana mahal yok; çünkü ben hâlâ nasihat alacak yaştayım...